Moja lista narzędzi niezbędnych do zdobywania klientów

 

Zdobywanie klientów to podstawa każdego biznesu.

Czasem przychodzą sami, a czasem trzeba się trochę napracować.

Właściwie to bardzo często trzeba się napracować i to całkiem sporo.

Chcesz kilka podpowiedzi, które pomogą Ci  łatwiej zdobywać klientów?

Jeśli poważnie myślisz o regularnym zdobywaniu klientów do Twojego biznesu będziesz potrzebowała nie tylko pomysłu i wizji, ale też całkiem konkretnej strategii marketingowej.

Przydadzą Ci się też narzędzia, które pomagają planować i realizować tą strategię.

Najważniejszym narzędziem, które moim zdaniem powinnaś wykorzystywać w swoim biznesie jest…

 

NOTES

 

Nie powinnaś w ogóle się z nim rozstawać, jeśli myślisz o rozwijaniu swojej firmy.

To w notesie powinny wylądować nowe pomysły i ważne sprawy.

W notesie powinny znaleźć się też notatki ze spotkań, telefony, plany, a nawet marzenia.

Bo jak zapiszesz swoje marzenia, zwiększasz szanse, że uda Ci się je zrealizować.

Dlatego zafunduj sobie notes, w którym będziesz miała wszystko co ważne.

Kiedy przyjdzie Ci do głowy pomysł na zdobycie nowego klienta, na jakąś akcję marketingową, albo po prostu na nowe hasło reklamowe – wyciągasz notes i notujesz!

 

Facebook

 

Facebook niby nie jest do tego stworzony, ale jeśli prowadzisz swoją firmę może się okazać całkiem niezłym źródłem nowych klientów.

Masz do dyspozycji założenie Fanpage’a, grupy na Facebooku, a także płatną reklamę.

Prawdopodobnie Twoi klienci są już na Facebooku, szkoda by było tego nie wykorzystać.

 

Lista mailingowa

 

Dobrze jest móc się skontaktować z osobami, które są najważniejsze dla Twojej firmy.

Budując listę mailingową zyskujesz szansę na kontakt właśnie z tą grupą osób – Twoimi potencjalnymi klientami.

I chociaż niektórzy będą Cię przekonywać, że email już coraz bardziej wychodzi z mody, że ludzie nie czytają maili, że ich nie otwierają…. nie zaniedbuj tej możliwości kontaktu z potencjalnymi klientami.

A jeśli nie jesteś jeszcze zapisana na szczęśliwy newsletter – koniecznie zrób to jak najprędzej, ponieważ wysyłam w nim dużo dobrego – nie pozwól, by Ci umknęły takie smaczne kąski!

 

Strona lądowania

 

Niezależnie jaki biznes prowadzisz, strona lądowania bardzo Ci się przyda.

Właśnie do zdobywania danych kontaktowych do potencjalnych klientów.

Mogą to być adresy email osób zainteresowanych Twoją ofertą, mogą to być nawet adresy fizyczne czy numery telefonów.

Stronę lądowania możesz założyć zupełnie za darmo (i bardzo prosto) w MAILERLITE.

Tam też znajdziesz wszystkie narzędzia do wysyłki newslettera i do 1000 subskrybentów wszystko masz zupełnie darmowe.

 

Pewność siebie i kreatywność

 

Możesz mieć najlepszy produkt na świecie, jednak jeśli nikt się o nim nie dowie, raczej klientów nie znajdziesz.

Dlatego musisz się promować.

A żeby się promować potrzebujesz pewności siebie.

Bo musisz wyjść ze swojej strefy komfortu, spotkać się jakoś z potencjalnym klientem i przedstawić mu swoją ofertę.

To nie zawsze jest proste, ale bez tego nikt się raczej o Tobie nie dowie.

Dlatego zwiększaj pewność siebie przy każdej okazji, bo to bardzo Ci pomoże w pozyskiwaniu nowych klientów.

 

Dobra pamięć

 

No, chyba że masz notes.

Dobra pamięć (lub notes) przyda Ci się w rozpieszczaniu Twoich byłych i obecnych klientów.

Żeby do Ciebie wracali i polecali Cię dalej.

Ale dobra pamięć pozwoli Ci też nie zapominać o tym, dlaczego prowadzisz swój biznes.

W momentach, kiedy braknie Ci motywacji – bardzo szybko pozwoli Ci ją odzyskać, kiedy tylko pomyślisz o swoim wielkim marzeniu i tym, co chcesz osiągnąć.

 

Masz jakąś inną listę przydatnych narzędzi biznesowych?

Podziel się proszę!

 

 
BIZNES KOBIECYM OKIEM GRUPA