Jak wyceniać produkty i usługi, żeby zarobić, jednocześnie nie odstraszając klientów?

 

Okazuje się, że kiedy cena Twoich produktów jest zbyt niska, ma to nie tylko negatywny wpływ na Twoje finanse i kondycję Twojego biznesu.

Zbyt niskie ceny sprawiają też, że produkt smakuje klientom mniej, albo… wręcz nie działa jak powinien!

I nie ma to nic wspólnego z jakością Twojego produktu.

wyceniasz produkt zbyt tanio

Po prostu zmieniają się oczekiwania Twoich klientów odnośnie jego jakości.

Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że jeśli coś jest tanie, nie może być dobre. 

W wielu przypadkach jest to prawda.

Ale to nasze przekonanie jest tak głęboko zakorzenione w naszych umysłach, że kiedy kupujemy coś taniej, to NAPRAWDĘ nam nie smakuje i NAPRAWDĘ nie działa!.

Naukowcy przeprowadzili eksperyment, w czasie którego oceniali skuteczność działania leku przeciwbólowego kupionego w normalnej cenie oraz w promocji. Pacjenci twierdzili, że tańszy lek nie działa, a droższy uśmierzał ból. Oczywiście w leku tym (zarówno tańszym jak i droższym) nie było żadnej substancji aktywnej.

Identyczna sytuacja miała miejsce w przypadku napojów energetycznych. Badani, który wypili przeceniony napój mieli znacznie gorsze wyniki w testach wymagających wysiłku umysłowego.

A kiedy grupę badanych poczęstowano winem (jednej części grupy powiedziano, że piją wino za 5 dolarów, a drygiej że za 95 dolarów) i zbadano ich mózgi przy pomocy funkcjonalnego rezonansu magnetycznego, okazało się, że w mózgach osób przekonanych, że piją droższe wino….aktywował się ośrodek przyjemności!

Dlatego uważaj, jak wyceniasz swoje produkty.

Jeśli nadal wydaje Ci się, że im niższa cena tym lepiej dla klienta, zapoznaj się jeszcze z nagraniem (ponad godzinnym) z wyzwania cenowego, które obejrzysz za darmo tutaj: materiał z 1 dnia wyzwania cenowego

Popracuj nad cenami w Twojej firmie, ponieważ jeśli Twoje produkty są zbyt tanie, mogą nie działać, jak należy.

Chcesz podnieść ceny? Przeczytaj ten artykuł: Jak podnieść ceny?

Możesz też posłuchać odcinka podcastu „Co musisz wiedzieć o cenach”

Jeszcze Ci mało?

Mam dla Ciebie też kurs online „Magia ceny”, z którego dowiesz się wielu przydatnych rzeczy na temat cen.

Podziel się swoimi wnioskami w komentarzu, albo zostaw mi wiadomość głosową.

 

 

 

 

 

 

 
BIZNES KOBIECYM OKIEM GRUPA