Jak promować sklep internetowy?

 

 

Promować sklep internetowy możesz na wiele sposobów.

jak promować sklep internetowy - 11 sposobów

Niektóre z nich wymagają jednak sporych inwestycji.

Jednak są i takie, które możesz wykorzystać bez ogromnych nakładów finansowych.

Na te z kolei będziesz musiała poświęcić nieco więcej czasu.

Poniżej znajdziesz aż 11 sposobów, które możesz wykorzystać, żeby zareklamować swój sklep internetowy i dotrzeć do nowych klientów.

  1. Reklama na Facebooku

 

To zdecydowanie sposób najprostszy, ale też wymagający trochę wiedzy i wydatków. Zachęcam Cię, żebyś zanim zaczniesz promować sklep na Facebooku dowiedziała się jak to robić, żeby było skutecznie i niewielkim kosztem.

reklama sklepu internetowego na facebooku

W tej kwestii za bardzo nie doradzę, bo sama dopiero się uczę tego tematu, ale na pewno znajdziesz w sieci mnóstwo materiałów na ten temat. Zadbaj o umieszczenie pixela Facebooka na swojej stronie, żeby sprawnie prowadzić akcje remarketingowe, co pozwoli Ci zaoszczędzić sporo na kosztach reklamy.

 

  1. Promocja w grupach na Facebooku

promocja sklepu w grupach na facebooku

To sposób tańszy, ale wymagający sporo czasu i pracy. W wielu grupach są dni promocyjne, kiedy można zamieszczać linki do swoich sklepów i biznesów. Wykorzystuj tą formę promocji, ponieważ może nie jest wyjątkowo skuteczna i nie przynosi natychmiastowych efektów, może jednak wspomóc inne sposoby reklamy Twojego sklepu.

 

 

                        3.SEO

 

To jeden z ważniejszych elementów promocji sklepu internetowego w sieci. Powinnaś od samego początku zadbać o dobrą optymalizację sklepu pod kątem wyszukiwarek (właściwie to google, bo większość Twoich klientów używa tej właśnie). Przede wszystkim zadbaj, żeby opisy produktów były unikalne, żeby nie kopiować i nie powielać tych samych treści. Postaraj się używać w opisach słów kluczowych, zadbaj o to, żeby produkty były opisane dokładnie, żeby klienci znaleźli w Twoim sklepie wszystkie informacje, których szukają.seo-promocja sklepu internetowego

 

Zadbaj o zdjęcia, ale też o to, żeby każde z nich miało odpowiedni tytuł i atrybut “alt”. Zadbaj o odpowiedni czas ładowania strony oraz o to, żeby była responsywna, czyli wyświetlała się poprawnia na urządzeniach mobilnych. Większość klientów będzie trafiało do Twojego sklepu przy pomocy smartfona, nie zaniedbuj więc tego elementu.

Pozycjonuj stronę uczciwie i legalnie, dbaj o tak zwany długi ogon, czyli frazy bardziej szczegółowe, po których klienci mogą trafiać do Twojego sklepu szukając produktów, które spełniają określone kryteria. Warto zastanowić się co wpisuje w wyszukiwarkę klient szukający konkretnego produktu. NIe zawsze osoba, która wpisuje hasło “kurs online” jest zainteresowana właśnie zakupem kursu. Taka zainteresowana zakupem osoba wpisze raczej “jak wyceniać produkty” (jeśli szuka kursu na temat cen), albo “jak wybrać zdjęcie do reklamy” (kiedy jest zainteresowana webinarem o tym samym tytule).

Wyszukiwarki to ciągle najważniejsze źródło klientów dla sklepów internetowych, warto więc poświęcić trochę czasu na optymalizację Twojego sklepu pod tym kątem, jeśli chcesz zdobywać nowych klientów.

 

  1. Blogowanie i wartościowe treści

 

Blog będzie doskonałym dodatkiem, który pomoże Ci wypozycjonować sklep internetowy. Pozwala na tworzenie ciągle nowych, wartościowych treści, dzięki którym pozyskasz ruch z wyszukiwarek w Twoim sklepie. Pamiętaj, żeby artykuły, które przygotowujesz były unikatowe, czyli żebyś nie kopiowała treści z innych sklepów lub blogów, ponieważ wyszukiwarki rozpoznają takie praktyki i na pewno nie przyczyni się to do dobrych efektów promocji Twojego sklepu czy bloga.

blog w promocji sklepu internetowego

Najlepiej, żeby rozwiązywały problem Twoich potencjalnych klientów oraz zawierały frazy kluczowe, po których klienci mają do Twojego sklepu trafić. Wartościowe artykuły mają jeszcze taką zaletę, że wykorzystują prawo wzajemności. Jeśli dasz komuś coś wartościowego, jego naturalną potrzebą jest chęć odwdzięczenia się. Dlatego znacznie chętniej zostanie Twoim klientem.

Artykuły blogowe nie tylko pozycjonują sklep. Pozwalają Ci nawiązać relację z czytelnikiem, sprawiają, że Twój potencjalny klient ma okazję, żeby Cię poznać i polubić. Zdobywasz jego zaufanie. A zaufanie to bardzo ważny element każdego biznesu.

Blog pozwala Ci też pokazać Twoją firmę “od kuchni”, a klienci takie rzeczy po prostu uwielbiają. Poza tym sprawia to, że postrzegamy firmę jako bardziej “ludzką”, kiedy widzimy ludzi, którzy ją tworzą. Ostatnio panuje coraz większa moda na taką ludzką twarz i autentyczność w biznesie, zresztą bardzo słusznie, bo to właśnie lubią klienci.

Kiedy widzimy, że za czymś stoi człowiek, łatwiej nam taką firmę polubić, zapamiętać, zaufać.

Kiedy zaczniesz pisać bloga firmowego skup się na sprawach ważnych dla Twoich klientów, ponieważ pisanie o tym, jak wspaniała jest firma niekoniecznie wzbudzi ich zainteresowanie. Ludzie bardzo lubią wszystko, co skupia się na nich, lubią podpatrywać innych, ale niekoniecznie interesują się sukcesami i historią Twojego biznesu.

I bądź konsekwentna. Blog firmowy nie ściągnie do Ciebie setek klientów w pierwszym tygodniu istnienia. Regularnie dodawaj nowe, interesujące i wartościowe treści, a w końcu wyszukiwarki (i klienci) powinni docenić Twoje starania. Wiele osób zaczynających promować sklep internetowy pisząc bloga zniechęca się bardzo szybko, bo nie widzi spektakularnych efektów. Pamiętaj, że każdy biznes (sklep internetowy także) to długofalowa inwestycja, która wymaga regularnej pracy, a na efekty często trzeba poczekać. Daj sobie czas, rozwijaj bloga, a efekty w końcu się pojawią.

 

                            5. AdWords oraz zakupy google

 

Kolejną formą reklamy sklepu internetowego może być płatna reklama w Google AdWords. Jeśli możesz sobie na nią pozwolić, może się okazać, że jest to dobry sposób na pozyskanie dodatkowych klientów do twojego sklepu. Ten sposób promocji jednak wymaga nieco nakładów finansowych. Rozliczasz się z Google co prawda jedynie za kliknięcie, a nie za wyświetlenie twojej reklamy, jednak w przypadku, kiedy chcesz reklamować dużo różnych produktów, może się to okazać bardzo kosztowne.

Reklama w Google AdWords może przybierać różne formy.

jak promować sklep internetowy w adwords

Najbardziej popularną są linki sponsorowane, które wyświetlają się na pierwszych trzech pozycjach w wynikach wyszukiwania. Podczas przygotowywania reklamy w Google AdWords pamiętaj o tym, dobrze dobrać frazy kluczowe. Twoja reklama będzie wyświetlana klientom, którzy akurat szukają konkretnego produktu lub usługi. Dobrze żebyś najpierw stworzyła strategie która pozwoli ci docierać tylko do klientów zainteresowanych twoim produktem lub usługą, ponieważ w innym przypadku możesz wydać na reklamę znacznie więcej, niż to konieczne, przy zupełnie  nieciekawych efektach.

 

Podobną do AdWords formą płatnej reklamy są zakupy google. Podczas wyszukiwania konkretnych produktów użytkownikowi wyszukiwarki wyświetlają się boxy z fotografiami, cenami produktów oraz nazwami sklepów internetowych. Tutaj również płacisz za kazde przekierowanie klienta na stronę Twojego sklepu.

 

                             6. Porównywarki cenowe

 

Innym sposobem na skuteczną promocję sklepu internetowego są porównywarki cenowe. Okazuje się, że sam portal ceneo.pl odwiedza miesięcznie kilkanaście tysięcy użytkowników. Porównywarki cenowe mogą być więc dobrym źródłem ruchu w Twoim sklepie. Tym bardziej, że odwiedzające je osoby zwykle poszukują już konkretnego produktu. Na dodatek konwersja, czyli % osób, które dokonują zakupów po przejściu na stronę sklepu wynosi ponad 3%, więc całkiem sporo. Porównywarki zapewniają wielu sklepom dotatkowe 20% ruchu z wyszukiwarek. Dlatego warto zadbać o obecność Twojego sklepu w porównywarkach. Jeśli będziesz rozważać taką opcję zastanów się, czy zacząć od jednej, najpopularniejszej przeglądarki, czy od razu pojawić się w kilku różnych. Każda z nich bowiem ma nieco inny regulamin i politykę cenową, dlatego zanim zaczniesz – zrób najpierw rekonesans.

W przypadku, kiedy reklamujesz swój sklep internetowy w porównywarkach cenowych pomyśl o zastosowaniu strategii loss leader. Jest to strategia, która polega na umieszczeniu w porównywarce produktu w takiej cenie, która jest wyjątkowo konkurencyjna, ale Ty na tym produkcie nie zarabiasz. Kiedy klient wchodzi na stronę Twojego sklepu najczęściej oprócz tego niezwykle taniego produktu zamówi też inne rzeczy, zarobisz więc dopiero na dodatkowym zamówieniu. Jednak nawet jeśli kupi tylko ten przeceniony produkt, zyskujesz jego dane, które możesz później wykorzystać i zaproponować takiej osobie kolejne produkty.

 

                          7. Bannery reklamowe

 

Możesz umieścić za opłatą bannery reklamowe z ofertą Twojego sklepu w różnych serwisach, które odwiedzają osoby z Twojej grupy docelowej. Możesz zapłacić za taką promocję na przykład na portalach ogłoszeniowych, ale możesz też dogadać się z kimś, kto prowadzi serwis zbliżony tematycznie do Twojego sklepu. 

 

                            8. Google maps i wirtualny spacer

 

Dodaj firmę do google maps, a jeśli masz też sklep stacjonarny pomyśl o wirtualnym spacerze. Potrzebny Ci do tego będzie fotograf ze specjalną licencją od google, ale warto się o taką sesję postarać. Wirtualny spacer to jednorazowa inwestycja, ponieważ Google nie pobiera za to żadnych opłat – zapłacisz tylko za wykonanie zdjęć. Co to daje? Klient zobaczy Twoją firmę od środka. To wzbudza zaufanie.

promocja sklepu internetowego w google maps

Wiele biznesów bardzo zyskuje na tej formie promocji, ponieważ ludzie lubią wiedzieć z kim mają do czynienia, a także co zastaną na miejscu. Zwłaszcza, jeśli kupujemy coś przez internet, obejrzenie wnętrza stacjonarnego sklepu daje nam większe poczucie bezpieczeństwa zakupu.

 

                            9. Współpraca z influencerami

 

Fajnym sposobem na promocję sklepu internetowego jest nawiązanie współpracy z influencerami. Poszukaj poczytnych blogów w branży, którą się zajmujesz. Skontaktuj się z autorami i zaproponuj współpracę. Może to być produkt do przetestowania w zamian za recenzję, może to być prowizja za zakup konkretnych produktów z linku partnerskiego lub przy użyciu kodu rabatowego, który zaproponujesz czytelnikom bloga. Może to być artykuł sponsorowany na temat produktów z Twojej oferty. Możliwości jest mnóstwo. Warto stosować ten kanał docierania do nowych klientów, ponieważ blogi cieszą się sporym zaufaniem czytelników, a klienci coraz częściej polegają właśnie na opiniach blogerów podczas zakupów w sklepach internetowych.

 

                            10. Znajdź partnerów

 

W każdej branży jest tak, że ktoś inny robi coś, co uzupełnia Twoją ofertę, a Twoje produkty mogą być przydatne dla jego klientów. Poszukaj takich partnerów, możecie dogadać się, że wzajemnie będziecie promować swoje sklepy.

Możesz zaoferować zniżkę dla klientów partnera. Jeśli sprzedajesz herbatę, dogadaj się ze sklepem, który sprzedaje filiżanki. Klienci będą zadowoleni, jeśli przy okazji załatwiania jednej sprawy uda im się znaleźć ciekawy sklep, w którym mogą od razu kupić produkty komplementarne. Możesz zostawiać bony zniżkowe w sklepach stacjonarnych i w ten sposób promować sklep internetowy.

 

          11. Naklejka z adresem sklepu na samochodzie

 

To niedroga forma promocji, a może sprawić, że dowiedzą się o Twoim sklepie zupełnie nowi klienci. Masz szansę dotrzeć do osób, do których nie docierasz promując sklep w internecie. Postaraj się, żeby adres sklepu nie był zbyt długi i trudny do zapamiętania, na takiej reklamie nie musisz umieszczać „www”, ponieważ większość osób (i wyszukiwarka) wiedzą już, że od tych liter zaczynają się adresy stron internetowych i nie trzeba ich już nawet wpisywać.

Taki adres będzie łatwiejszy do zapamiętania i zwiększasz szanse, że klient odszuka Twój sklep.

reklama sklepu internetowego na samochodzie

 

I na koniec…. Istnieje mnóstwo sposobów na to, jak promować sklep internetowy. Nie musisz ograniczać się wyłącznie do działań online. Wykaż kreatywność i zapisuj wszelkie pomysły. Inspiruj się innymi  branżami, może coś wykorzystasz u siebie.

Masz jakieś sprawdzone sposoby na to, żeby promować swój sklep internetowy?

Podziel się nimi proszę w komentarzu!

 

 

 

 
BIZNES KOBIECYM OKIEM GRUPA