proekologiczny wizerunek przedsiębiorstwa
fot. pixabay.com

„Bycie eko” ostatnio stało się na tyle modne, że niemal każde przedsiębiorstwo i każdy biznesman wykorzystuje to hasło, by moc promować swoje produkty i usługi. Sprawdź, czy Ty także możesz wdrożyć tego rodzaju rozwiązania w swojej firmie. Zadbaj o proekologiczny wizerunek firmy.

Powiązania między gospodarką a ekologią

Współcześnie nietrudno dostrzec powiązania, jakie zachodzą między gospodarką a ekologią. Środowisko naturalne ma ogromny wpływ nie tylko na to, jak żyjemy. Przekłada się także na jakość naszego życia, w tym na poziom i warunki pracy.

Bez współpracy człowieka z naturą nie ma mowy o bezpieczeństwie naturalnym. Jeżeli nie będziemy szanować praw przyrody kiedyś i ona nie będzie szanować nas. Kierunki wyznaczane przez ekologię są powszechnie szanowane przez społeczeństwo, jednak brak często realnych działań, które miałyby na celu wprowadzanie kolejnych zmian.

Co Ty jako przedsiębiorca możesz zrobić, by inni docenili Cię za proekologiczne działania? Poznaj sposoby na to, by wykreować proekologiczny wizerunek firmy.

Czytaj także: Narzędzia marketingowe, dzięki którym zbudujesz siłę marki

Zdobądź wiedzę o produktach – zadbaj o proekologiczny wizerunek firmy

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że nie wszystkie produkty, które znajdują się na rynku spełniają ekologiczne standardy. Dlatego – nim na przykład zdecydujesz się na zakup produktu czy wybór firmy, która będzie Ci dostarczała określone produkty – sprawdź, czy spełniają one wymagania związane z ochroną środowiska.

Jeżeli dowiesz się, że Twój producent na przykład marnuje jedzenie, zakończ z nim współpracę. Możesz o tym fakcie napisać także w swoich mediach społecznościowych. Licz się jednak z tym, że takim postępowaniem możesz wywołać burzę w komentarzach. Z drugiej strony rozpętanie takiej dyskusji ma bardzo ważne znaczenie dydaktyczne dla całego społeczeństwa. Wyraź w ten sposób poszanowanie dla proekologicznych idei i tej filozofii życia. Dbaj o content marketing swojej firmy.

Polecamy: Marketing firmy – dowiedz się jak się wypromować

proekologiczny wizerunek przedsiębiorstwa
fot. pixabay.com

Angażuj się w proekologiczne akcje

Zauważyłeś, że największe marki na świecie co jakiś czas angażują się w różnego rodzaju wydarzenia, przyjmują wyzwania czy wpłacają pieniądze na rzecz na przykład walki ze smogiem? Możesz czerpać z nich przykład.

Zaangażuj się w akcje typu „Godzina dla Ziemi” i wyłączaj prąd w swoich zakładach. Nie marnuj także papieru. W swojej stopce możesz dodać informację, że w Twoim biurze nie marnuje się papieru i prosisz o to z korzyścią dla środowiska. Inne chwyty PR-owe to na przykład zaproszenie przedszkola na wspólne sadzenie roślinek przed Twoją firmą lub sfinansowanie sadzonek dla szkół i przedszkoli do posadzenia przez budynkiem szkoły czy przedszkola.

Dowiedz się więcej: Kompetencje miękkie – klucz do sukcesu

Realnie oszczędzaj na ekologii

Używaj tyle prądu, ile jest konieczne. Segreguj odpady nie marnuj jedzenia. Nie drukuj jeśli jest to zbędne. Zdecyduj się na elektroniczny obieg dokumentów. I informuj o wszystkich tych poczynaniach oraz o wsparciu różnorodnych akcji proekologicznych w swoich social mediach.

Z każdego działania na rzecz ekologii można rozkręcić całkiem niezłą akcję marketingową. Dodatkowo decydując się wcielać w życie proekologiczne postawy, naprawdę oszczędzasz. Mniej zużywasz prądu, energii, papieru, a żywność w mądry sposób pożytkujesz.

Polecamy: Work life balance – jak łączyć życie prywatne z pracą?

proekologiczny wizerunek przedsiębiorstwa
fot. pixabay.com
Proekologiczny wizerunek firmy – zachęć pracowników do życia w stylu eko

Najlepszą wizytówką są pracownicy, którzy również podzielają Twoje ekologiczne zapędy. Dlatego jeżeli zależy Ci, by inni dowiedzieli się o Twoich pomysłach, angażuj w ekologiczne akcje także Twoich pracowników. Co więcej, możesz ich nagradzać na przykład za to, że przesiedli się z samochodu na rower.

Polecamy: Przyszłościowe kierunki studiów

W wielu firmach już teraz są nagradzane tego typu postawy. Ty również możesz dołączyć do tego chlubnego grona pracodawców zapewniających tego typu nagrody. Zachęcaj swoich pracowników do dzielenia się informacjami o Twoich proekologicznych akcjach w ich social mediach. W ten sposób tylko wzmocnisz proekologiczny wizerunek firmy. Zadbaj o niego już dziś i przekonaj się, jakie ma on ogromne znaczenie we współczesnym świecie.

Czytaj także: Mowa ciała – na czym polega?

Czujesz, że rozwiązania eko to dobra droga dla Twojej firmy? Koniecznie przesiądź się na rower lub w komunikację miejską i jedź zdobywać kolejne tereny zielone. Powodzenia. Żyj w stylu eko i zarażaj nim innych.

Ciekawa lektura: Jak odnieść sukces w biznesie?

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here