Jeśli chciałabyś w 2018 roku zarabiać więcej w swojej firmie, w tym odcinku podcastu podam Ci aż 3 sposoby na (przynajmniej) potrojenie zysków.
Oczywiście może się okazać, że dzięki ich zastosowaniu Twoje zyski wzrosną tylko 2-krotnie, albo nawet 5-krotnie. Wszystko zależy od Twojej branży oraz od tego, w jaki sposób zrealizujesz to, co Ci podpowiadam.

Ważne, żebyś zaczęła je realizować.

Jeśli podoba Ci się ten podcast – proszę zasubskrybuj go i oceń go w iTunes – pozwoli mi to dotrzeć do szerszego grona słuchaczy.

Listen to „Sprytna kobieca firma” on Spreaker.

Subskrybuj na Android

Subskrybuj w iTunes

Poniżej transkrypcja tego odcinka:

W tym odcinku chcę podać Ci 3 sposoby na potrojenie zysków w 2018 roku.

Dlaczego 3 i dlaczego akurat potrojenie zysków? Chyba tak jakoś marketingowo wyszło…

Bo to może być tak, że te zyski, które będziesz zwiększać będą 2 x wyższe, 3 razy wyższe… ja tego nie wiem.

Natomiast sposoby potrojenia zysków będą 3.

Sposoby będą dość proste, natomiast niewiele osób o nich pamięta, a kiedy zastosujesz je wszystkie, jestem przekonana, że potrojenie zysków będzie w zasięgu Twojej ręki.

Najprawdopodobniej osiągniesz znacznie lepsze efekty.

Jakie to sposoby?

Po 1…

to, o czym nie pamiętamy – najłatwiejszym do modyfikacji elementem w naszym biznesie, takim, który ma bezpośrednie przełożenie na zysk, jest cena. Więc pierwszym sposobem, który chcę Ci zaproponować jest podniesienie cen, Ja wiem, że teraz jesteś zła, bo nie spodziewałaś się takiej propozycji, chciałaś jakiegoś łatwiejszego sposobu, czegoś magicznego, czegoś, co rozwiąże wszystkie Twoje problemy, a podniesienie cen jest trudne, poza tym nie możesz tego zrobić, bo konkurencja…

Dlatego zachęcam Cię do posłuchania odcinka podcastu, w którym mówiłam o cenach i do poczytania artykułu o tym, jak ceny podnosić nie tracąc przy tym klientów.

Jeśli nadal masz problem z wycenianiem swoich produktów i usług, z podnoszeniem cen, jeśli nadal ledwo zarabiasz na ZUS i boisz się, że Twój biznes nie przetrwa, zobacz koniecznie kurs online „Magia ceny” oraz materiały z wyzwania cenowego. Pomogą Ci się one rozprawić z problemem wyceniania i podnoszenia cen.

Tutaj chcę powiedzieć Ci dlaczego powinnaś podnieść ceny i jak to może przełożyć się na Twój biznes.

PO pierwsze podniesienie cen to jest najłatwiejszy do modyfikacji element Twojego biznesu, który decyduje o Twoim zysku. Kiedy zmieniasz cenę, natychmiast zmieniasz zysk w swojej firmie. Dlatego jest to najszybszy sposób. 

W większości przypadków ludzie się boją podnosić ceny, bo stracą klientów, natomiast tak naprawdę od osób, które podniosły ceny w swoich firmach nie usłyszałam jeszcze, że klienci odeszli. Czasem dzieje się wręcz coś odwrotnego, poniewać pojawia się jeszcze więcej klientów. Natomiast my mamy blokady w naszych głowach, że jeśli podniesiemy cenę -klienci uciekną.

Co dobrego może się wydarzyć dla Twojej firmy jeśli podniesiesz ceny?

Kolejnym dobrym wydarzeniem będzie to, że oszczędzisz czas. A przez to obsłużysz więcej klientów. A dzięki temu zwiększysz zyski w swoim biznesie.

Ale nie tylko obsłużysz więcej klientów. Będziesz miała też czas na tworzenie nowych produktów, lub dodanie nowych usług, ale będziesz miała też czas na dodanie wartości dla klientów, którzy zostali.

Kolejnym bonusem, który zyskujesz podnosząc ceny jest to, że stać Cię na pracowników, a dzięki temu skalujesz swój biznes. Jeśli podniesiesz ceny, będziesz mogła wreszcie kogoś zatrudnić i powiększać swoją firmę.

Drugim sposobem, który chcę Ci zaproponować jest zwiększenie zysku z klientów, których obecnie posiadasz – tzw upsell. Jeśli sprzedałaś komuś bułkę, sprzedaj mu też masło, a jeśli sprzedałaś mu masło – sprzedaj mu też szynkę, a jeśli sprzedałaś mu szynkę, może będzie też chciał do tego parówki…

Jest mnóstwo możliwości. Ważne, żebyś nie koncentrowała się na tym, że jeden klient kupił jeden produkt i to już koniec. Najtrudniej jest pozyskać do biznesu nowego klienta, dlatego jeśli masz już klienta skup się na tym, żeby zysk z obecnych klientów się zwielokrotnił, to znaczy żebyś przyjrzała się temu, czego potrzebują obecni klienci, co jeszcze możesz im dać, co jeszcze możesz im sprzedać. 

Takim dodatkowym działaniem mogą być pakiety. Być może Twój klient przyszedł do sklepu tylko po bułkę. Albo po bułkę i masło. I dla takiego klienta możesz utworzyć pakiet, który nazywa się „śniadanie”, a w tym pakiecie będzie bułka, masło, parówki, ketchup, szynka i sok pomarańczowy.

Ten klient nie kupiłby tego sam, bo po prostu by o tym nie pomyślał, a tak Ty zadbasz o to, żeby klient zjadł dobre śniadanie, a po drugie żeby nie musiał się nad tym zastanawiać, wymyślać, podejmować decyzji. 

Tworząc pakiety pozbawiasz klienta problemu, a sama przy tym sprzedajesz więcej, więc Twój zysk z obecnych klientów bez wydatków na reklamę, marketing i zdobywanie nowych klientów jednocześnie się zwiększa.

Trzeci, ostatni już sposób na to, żebyś zwiększyła zyski w swojej firmie to – dopasuj model biznesowy.

Szukaj dodatkowych produktów, które mogłyby przydać się Twoim obecnym klientom. To, że dzisiaj sprzedajesz na przykład zeszyty to może być super pomysł, ale Twój klient, który kupuje zeszyt, może będzie chciał kupić też długopis? A może będzie chciał też kupić etui na ten zeszyt, albo torniter do szkoły, albo strugawkę…

Po prostu dowiedz się, co jeszcze będzie uzupełniało Twoją ofertę, czego jeszcze potrzebuje klient, który do Ciebie przychodzi. Dodatkowo, żeby zwiększyć zyski, do Twojego modelu biznesowego powinnaś dodać usługę. Jeśli sprzedajesz dywany – dodaj usługę prania dywanów w domu klienta, jeśli sprzedajesz kartki okolicznościowe – dodaj usługę napisania i wysłania tej kartki dla Twojego klienta. Teraz możesz sobie myśleć, że klient nie będzie chciał, żebyś Ty za niego kartkę wysłała, ale poinformuj klienta, że jest taka możliwość, i być może okaże się, że bardzo wiele osób z tej możliwości skorzysta.

Szukaj możliwości dodania usługi do Twojego produktu.

Szukaj partnerów.

Partnerów, na których produktach i usługach będziesz mogła zarobić. Taka afiliacja, albo program partnerski. Jeśli ktoś sprzedaje coś, co jest potrzebne Twoim klientom, na przykład firma w branży MLM – jeśli posiadasz salon urody, to Twoje klientki używają kosmetyków. Ty może nie produkujesz tych kosmetyków, ale może wejdziesz we współpracę z firmą, która te kosmetyki produkuje i będziesz zarabiała dodatkową prowizję ze sprzedaży tych produktów.

I ostatnim już pomysłem na dziś dla Ciebie jest to, żebyś rozważyła abonament. Model abonamentowy jest świetnym modelem biznesowym. To jest model, który pozwala Ci osiągać regularne, przewidywalne przychody. Jeśli masz możliwość wprowadzenia w swojej firmie abonamentu, zrób to koniecznie. Jeśli nie masz pomysłu jak to zrobić – możesz zapytać w grupie BIZNES KOBIECYM OKIEM – na pewno podpowiemy!

 

 

 

 

 

Dagna Banaś

Jestem chyba jedyną lekarką, która bloguje i nagrywa podcast o biznesie dla kobiet.

Połączenie wiedzy medycznej i zainteresowania marketingiem sprawiło, że wprowadzam do świata kobiecych biznesów temat neuromarketingu i uczę jak docierać bezpośrednio do mózgu (i serca) Twojego klienta.

View all posts

Add comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

kurs marketing

Zapisz się na newsletter – dostaniesz ode mnie coś fajnego!

rodo dla malych firm znizka

ebook rekodzielnik na facebooku

zarabiaj na pisaniu
zBLOGowani.pl