Co to są neurony lustrzane, i co mają wspólnego z Twoim biznesem?

 

Jeśli nie słyszałaś jeszcze o neuronach lustrzanych, koniecznie musisz nadrobić zaległości.

Okazuje się, że to niezwykle ważny obszar w naszym mózgu, który może pomóc Ci w wielu aspektach prowadzenia firmy.

Na dodatek, jeśli nie zdajesz sobie sprawy z ich potęgi – możesz popełniać błędy, które kosztują Cię mnóstwo pieniędzy.

Ale od początku…

 

Neurony lustrzane zostały odkryte w mózgu małp na początku lat dziewięćdziesiątych.

Okazało się, że jest to grupa komórek nerwowych, która aktywuje się zarówno wtedy, kiedy małpa wykonuje jakąś czynność, jak i wtedy, gdy tylko obserwuje, jak robi to inna małpa.

Neurony lustrzane odpowiadają za to, że czasem mimowolnie naśladujemy (małpujemy) czyjeś zachowania.

Kiedy jesteśmy w towarzystwie osób starszych (a nawet, jak pokazały badania kiedy tylko widzimy ich zdjęcia) chodzimy wolniej.

Kiedy ktoś mówi szeptem, my też ściszamy głos.

Kiedy ktoś się do nas uśmiechnie – mimowolnie i automatycznie odwzajemniamy uśmiech.

Kiedy ktoś zieeeewaaaaaa…..

No właśnie.

 

Co ciekawe, nie musimy wcale widzieć człowieka wykonującego daną czynność, żeby aktywowały się w naszym mózgu neurony lustrzane. Czasem wystarczy, że ktoś nam o tym opowiada, albo napisze.

Neurony lustrzane odpowiadają za odczuwanie empatii, ale też popychają nas do zakupów.

Chcemy naśladować innych.

Chcemy wyglądać jak modelka ze zdjęcia, chcemy mieć taki samochód, jak widzieliśmy u kogoś, ciągle dążymy do tego, żeby naśladować innych.

Neurony lustrzane mają ogromny wpływ na Twoje życie, ale mogą też być potężnym narzędziem marketingowym.

 

Jak możesz wykorzystać neurony lustrzane w biznesie?

 

Jest kilka sposobów, żeby to zrobić.

Po pierwsze – wykorzystaj uśmiech!

To niby banalne, ale najsilniejsze narzędzie oddziaływania na innych.

Uśmiech jest zaraźliwy (podobnie jak ziewanie!), ale wprawia wszystkich w dobry nastrój, zupełnie bez ich zgody.

Zaczynają odczuwać przyjemność, którą podświadomie skojarzą z Tobą lub Twoją marką.

Kiedy tylko możesz  – eksponuj Twoich klientów na uśmiech, a ich mózgi zaleje fala dopaminy (to neuroprzekaźnik, który odpowiada za odczuwanie przyjemności).

 

Neurony lustrzane sprawiają, że odbieramy podświadomie emocje i nastrój innych ludzi.

Więc jeśli mówisz o swoim produkcie, który naprawdę uwielbiasz i jesteś pewna, że jest najwspanialszy na świecie – klient dzięki aktywacji neuronów lustrzanych zaczyna odczuwać to samo.

Teraz wyobraź sobie, co się dzieje z klientem, jeśli Ty mówiąc o swoim produkcie jesteś pełna wątpliwości…

Wiesz już, co mam na myśli, prawda?

I na koniec – jeśli zatrudniasz pracowników – pamiętaj, że to oni odpowiadają za aktywację neuronów lustrzanych u Twoich klientów.

Jeśli wierzą w Twój produkt, są ciągle pogodni, uśmiechnięci i pełni entuzjazmu – to właśnie emocje, które będą klientom mimowolnie przekazywali.

 


Mam nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie przydatny.

Proszę – udostępnij go dalej (wystarczy kliknąć niebieski kwadracik z literką „F”!).

I wróć po więcej!

Koniecznie z uśmiechem 🙂

 

Chcesz więcej?

Zajrzyj do grupy „Kobiety i neuromarketing”, gdzie odbywają się webinary na tematy związane z psychologią i marketingiem, które pozwolą Ci docierać prosto do mózgu (i serca) Twoich klientów.

neuromarketing grupa

 


ZAPISZ SIĘ DO SZCZĘŚLIWEGO NEWSLETTERA
WYŚLĘ CI W PREZENCIE PORADNIK
„JAK SZYBKO I TANIO ZDOBYWAĆ KLIENTÓW”