narzędzia marketingowe
fot. pixabay.com

Szukasz sposobu na to, by zdobyć więcej klientów? Pomyśl o wdrożeniu działań, które sprawią, że nowe zlecenia będą napływać także w dłuższej perspektywie czasu. Zobacz, jak możesz wykorzystać marketing internetowy i narzędzia marketingowe do promocji Twojej marki.

Pozycjonowanie strony internetowej

Chcesz zaistnieć w sieci? Pierwszym krokiem jest stworzenie własnej witryny internetowej. Pamiętaj jednak, że obecnie przy ogromnej konkurencji sama strona to nie wszystko. Równie ważne jest jej odpowiednie wypozycjonowanie. Takie działanie polega tu na doborze treści, którą chętnie wyszukują użytkownicy Google’a, a także dostosowanie strony do określonych przez internetowego giganta wymagań technicznych w tym obszarze.

Pierwsze działania pozycjonerskie powinieneś podjąć nim postawisz swoją stronę internetową. Wpływ na pozycję Twojej strony w rankingu Google’a ma między innymi jej responsywność, a więc to, jak strona otwiera się na różnych urządzeniach. Równie istotne są również zastosowane zabezpieczenia i certyfikaty.

Czytaj także: Marketing firmy – dowiedz się jak się wypromować

Jeśli chodzi o treści powinieneś pamiętać o tym, by systematycznie publikować wartościowe wpisy. W każdym artykule powinny znaleźć się określone słowa kluczowe związane z podjętym przez Ciebie tematem oraz linki prowadzące do innych publikacji w Twoim serwisie lub poza nim. Istotne jest również podlinkowywanie określonych słów kluczowych, nazywanych anchorami. Content marketing, o którym tu mowa to obecnie bardzo ważne narzędzie biznesowe w Internecie.

narzędzia marketingowe
fot. pixabay.com

Takie działania mogą przynieść efekt dopiero po kilku miesiącach, ale równa, systematyczna praca może przynieść oczekiwane rezultaty. Miejsce w TOP3, TOP10 czy TOP50 wyszukiwarki Google’a wynagrodzi Ci czas włożony w pracę nad stroną.

Reklamy płatne w Google

Jeżeli nie masz ochoty czekać na efekty i zależy Ci na szybkim działaniu możesz skorzystać z Ads’ów, czyli możliwości ustawienia płatnych reklam w Google’u. Odpowiednio zoptymalizowana kampania może dotrzeć do tysięcy użytkowników, którzy w ten sposób mają możliwość zapoznania się z Twoją ofertą.

Polecamy: Znajomości – czy trzeba je mieć, by dobrze zarabiać?

To Ty decydujesz, jaką formę ona przybierze. Narzędzia marketingowe w tym zakresie są bardzo rozbuowane. Jeśli chcesz możesz ustawić reklamę produktową. W takim przypadku użytkownik będzie miał możliwość skorzystania z reklamy w celu bezpośredniego przejścia do produktu i kupienia go. Równie ciekawą możliwością są tzw. reklamy display’owe, które mogą przybierać różne formy: od baneru reklamowego po reklamę wideo. Reklamy display’owe często są wykorzystywane w celach retargetowania i zachęcenia użytkownika do ponownego odwiedzenia witryny.

Najprostszą formą, lecz nie mniej skuteczną, są reklamy tekstowe. Odpowiedni, chwytliwy nagłówek i jedno mocne zdanie opisu potrafią przyciągnąć na Twoją stronę rzeszę klientów.

Narzędzia marketingowe – wysyłka newsletterów

Równie popularną formą dotarcia do odbiorcy jest wysyłka newsletter’ów. Atrakcyjna grafika, fajny opis i dobrze dobrany „call to action” (przycisk / button zachęcający do podjęcia akcji) potrafią zdziałać cuda. Najpierw jednak należy wypracować taką strategię, która sprawi, że użytkownik w ogóle otworzy nasz newsletter. Dlatego trzeba pomyśleć o chwytliwym temacie e-maila.

Czytaj także: Dochodowe branże na polskim rynku

To właśnie on odpowiada za sukces i porażkę każdej tego typu akcji. Wysyłkę newsletterów wspiera marketing automation. Z punktu widzenia marketingu, marketing automation to połączenie kompetencji komunikacyjnych (a więc indywidualnych pomysłów człowieka na treść) z możliwościami zastosowania oprogramowania wspomagającego proces sprzedażowy.

Nie można zapomnieć również o kwestiach RODO związanych z wysyłką e-maili. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Komunikacja w social mediach
narzędzia marketingowe
fot. pixabay.com

Nie zapomnij również o social mediach. Na Facebooku swoje konta ma połowa ludzkości. To bardzo imponujący wynik. Dlatego szkoda by było nie wykorzystać potencjału, który tkwi w tym kanale dotarcia do użytkowników. Tu jednak przydadzą się kompetencje miękkie oraz umiejętność komunikacji z drugim człowiekiem.

Jeżeli chcemy prowadzić skuteczną komunikację w social mediach musimy być otwarci na to, co piszą i komunikują nam nasi klienci. I na podstawie analizy ich potrzeb dostosowywać treść, która w efekcie może przerodzić się w sukces sprzedażowy.

Marzysz o sukcesie w biznesie? Wykorzystaj powyższe narzędzia.

Polecamy: Kiedy nie rezygnować z pracy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here