Marketing w branżach, gdzie reklama jest zakazana
fot. pixabay.com

Jesteś lekarzem, aptekarzem, prawnikiem, a może sprzedajesz alkohol? Zastanawiasz się, jak się reklamować, gdy zgodnie z prawem nie możesz tego czynić? Zapoznaj się z naszym poradnikiem i dowiedz się, jak możesz zaistnieć w swojej branży nie używając reklamy. Zapraszamy do lektury. Poznaj marketing w branżach, gdzie reklama jest zakazana.

Branże, które nie mogą się reklamować

Czy wiesz, jakie zawody nie mogą korzystać z reklam? To przede wszystkim przedstawiciele profesji prawniczych, medycznych (takich jak lekarz czy aptekarz), a także wszyscy ci, którzy zajmują się sprzedażą alkoholu czy wyrobów tytoniowych.

Wszystkie zawody zaufania publicznego nie mogą więc korzystać z reklamy. Co zatem zrobić, by zaistnieć i dać o sobie znać klientom, gdy nie możemy do tego używać narzędzi marketingowych? Podpowiadamy.

Marketing w branżach, gdzie reklama jest zakazana
fot. pixabay.com

Buduj wizerunek eksperta

Nic tak nie wpływa na szacunek wobec prawnika czy lekarza jak dobra opinia na jego temat. Dlatego dbaj, by przy Twoim nazwisku zawsze pojawiały się przychylne komentarze. Jeżeli popadłeś konflikt z pacjentem czy klientem, postaraj się go wyciszyć.

Dbaj o swoją reputację. Daj się poznać jako ekspert wypowiadający się na łamach rzetelnych, docenianych portali internetowych i gazet. Udzielaj wywiadów. Pisz artykuły popularno-naukowe, w których podzielisz się swoją wiedzą w wybranej dziedzinie.

Czytaj również: Kryzys wizerunkowy Twojej firmy – jak wyjść zwycięsko?

Marketing w branżach, gdzie reklama jest zakazana – prowadź własny blog

Podobno dziesięć największych kancelarii prawnych w Polsce posiada własny blog. To najwięksi z branży wyznaczają trendy. Dlatego podążaj za nimi i ucz się na ich błędach i sukcesach. Podpatruj, co robią dobrze, a co źle.

Pamiętaj, że posiadanie własnego bloga nie wystarczy. Trzeba również zadbać o to, by treści były tam dostarczane na bieżąco i były wysokiej jakości. Literówki czy słabo napisane artykuły nie zainteresują nikogo. Mogą dodatkowo wpłynąć na Twoją reputację.

Język bloga powinien być lekki i publicystyczny. Dlatego staraj się mówić do przeciętnego odbiorcy, który nie posiada specjalistycznej wiedzy. Trudne pojęcia wyjaśniaj na bieżąco w treści Twojego artykułu. Po napisaniu tekstu zawsze dla pewności możesz go oddać do sprawdzenia korektorowi oraz osobie, które zupełnie nie zna tematu, by sprawdziła, czy to, co zaproponowałeś jest dla niej zrozumiałe. Dbaj o swój content marketing.

Bądź aktywny w social mediach

Mimo że istnieje zakaz reklamy w wielu zawodach, to jednak posiadania konta zawodowego na LinkedIn czy fanapge’a na Facebooku nikt nie może Ci zabronić. Dlatego załóż sobie konta na tych portalach. Zadbaj o profesjonalne zdjęcia oraz wartościowe wpisy.

Marketing w branżach, gdzie reklama jest zakazana
fot. pixabay.com

Pamiętaj o systematyczności w publikacji. Nieregularne pisanie również nie jest dobrze odbierane przez użytkowników. Zanim coś skomentujesz, pamiętaj, że Twoje słowa pójdą w świat. Dlatego po pierwsze sprawdź kilkukrotnie poprawność merytoryczną i językową wpisu, a następnie sprawdź, czy tego typu komentarz nie jest zbyt agresywny czy niemiły. Warto wypowiadać się w sposób pozytywny. Twoje słowa to Twoja wizytówka.

Kontaktuj się z prasą

Nie zapominaj również o tym, by regularnie kontaktować się z prasą. Stwórz sobie bazę dziennikarzy, w której będziesz zapisywać wszystkie kontakty. Dzięki temu, gdy tylko wydarzy się coś wartego uwagi prasy, możesz napisać artykuł i wysłać z prośbą o publikację.

Jeżeli nie uda Ci się opublikować artykułu bezpłatnego, masz dwa wyjścia. Możesz skorzystać z darmowych portali, tzw. baz komunikatów PR-owych do umieszczania takich wiadomości. Możesz również zastanowić się nad tym, by skorzystać z płatnej reklamy na łamach portalu.

Ceny takich publikacji wahają się między kilkudziesięcioma złotymi a kilkudziesięcioma tysiącami złotych. Wszystko zależy od tego w jak dużym portalu chcesz się reklamować, jak długo taka reklama będzie wisieć na stronie głównej oraz czy chcesz skorzystać z linków wspierających pozycjonowanie Twojej witryny. Nie każda redakcja zgodzi się na umieszczenie takiego linka w treści zgłoszenia, ale nigdy nie zaszkodzi o to zapytać.

Odpowiednie techniki negocjacyjne mogą pomóc Ci w ustaleniu szczegółów tego rodzaju współpracy. Istotne są również kompetencje miękkie. W kontekście swojego sukcesu w biznesie warto także przeprowadzić analizę SWOT oraz podejrzeć, z jakich narzędzi marketingowych korzysta konkurencja, by budować swój wizerunek.

Marketing w branżach, gdzie reklama jest zakazana może być także kreatywny. Sprawdź sam.

Polecamy: Dotacje na rozwój firmy – skąd je wziąć?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here