marketing firmy
fot. pixabay.com

Szukasz sposobu na wypromowanie własnej działalności gospodarczej? Chcesz zdobyć nowych klientów i rozkręcić swój biznes? Poznaj najpopularniejsze narzędzia marketingowe, z których możesz skorzystać, by wypromować swoje usługi lub produkty i zdobyć nowych klientów. Dobrze poprowadzony marketing firmy pomoże Ci odnieść biznesowy sukces.

Buduj marketing firmy – doceń siłę social mediów

Obecnie social media czyli media społecznościowe to główny kanał dotarcia do klientów. Wykorzystaj jego potencjał. W końcu na samym Facebooku swoje profile ma założone połowa ludzkości. Można więc szybko i efektywnie dotrzeć do zgromadzonej tam grupy odbiorców. Co więcej, istnieje cały szereg narzędzi, które ułatwią Ci wypromowanie Twoich usług.

Polecamy również: Narzędzia marketingowe, dzięki którym zbudujesz siłę marki

Założenie fanpage’a, którego będziesz na bieżąco aktualizować to dopiero początek. Facebook ma bowiem szereg różnych narzędzi, które umożliwią Ci dotarcie do określonej grupy docelowej. Możesz korzystać z dark postów, możesz sięgać po marketing szeptany, możesz udzielać się na grupach tematycznych. Forma reklamy zależy od Ciebie.

marketing firmy
fot. pixabay.com

Jeżeli chcesz dotrzeć do młodszej grupy wiekowej swoje kampanie możesz robić na Instagramie albo TikToku. Zwłaszcza ten ostatni portal społecznościowy jest bardzo chętnie wykorzystywany przez najmłodszych użytkowników Internetu, zwanych także cyfrowymi tubylcami.

Czytaj także: Analiza SWOT przedsiębiorstwa – podstawowe informacje

Zadbaj o swoją wizytówkę

Nie chodzi tu jedynie o wydrukowaną wizytówkę, którą wręczysz klientowi na spotkaniu, ale także o inne elementy przesądzające o sile Twojej marki. W tym kontekście Twoją wizytówką może być dopracowana strona internetowa z opisem Twoich usług lub produktów, interesujący sposób komunikacji z klientem za pomocą mediów społecznościowych czy obecność w wielu miejscach w sieci.

Budowanie wizerunku eksperta poprzez wypowiadanie się i udzielanie w cenionych portalach i mediach branżowych to kolejny element dbania o swoją wizytówkę.

Polecamy: Język korzyści – sprawdzone narzędzie marketingowe

Opinie klientów są ważne

Niemal każdy internauta przed zrobieniem zakupów czy skorzystaniem z usługi czyta najpierw opinie o produkcie lub usłudze. Z tego względu warto zadbać o to, by być dobrze kojarzonym w Internecie. Zbieraj pozytywne recenzje na swój temat. Możesz gromadzić je w specjalnie przeznaczonej do tego zakładce na swojej stronie internetowej. Stwórz przestrzeń do wypowiadania się na temat Twoich produktów i usług również w wizytówce Google lub na innych portalach branżowych, które pomagają zbierać takie opinie po realizacji zamówienia, na przykład na Allegro czy na OLX.

Dowiedz się więcej: Work life balance – jak łączyć życie prywatne z pracą?

Twoi klienci, mimo że dostarczyłeś im wartościowy produkt, nie chcą zostawiać opinii na Twój temat? Żadna nowość. Ludzie dużo chętniej dzielą się negatywnymi doświadczeniami niż tymi pozytywnymi. Dlatego, gdy zakończysz współpracę, poproś klienta o wystawienie ci dobrej opinii. Kryzys wizerunkowy może przydarzyć się każdemu, ale jeżeli już Ci się przytrafiła nieudana współpraca, spróbuj dogadać się, by klient nie umieszczał złych opinii na Twój temat.

marketing firmy
fot. pixabay.com

Możesz także stworzyć program lojalnościowy w zamian za wystawienie opinii na Twój temat. Dobre opinie są Ci potrzebne, by móc budować markę oraz – w ten sposób – przyciągać kolejnych klientów. Zrób to w sposób przemyślany. Wszelkich negatywnych opinii nie pozostawiaj bez odpowiedzi. Odnoś się do tego typu wypowiedzi i staraj się rozwiązywać spory polubownie. Dzięki temu zyskasz w oczach innych klientów. Działaj.

Czytaj o: Edukacja kobiety – 3 najważniejsze powody, dla których warto się rozwijać

Pamiętaj o reklamie tradycyjnej

Oczywiście, Internet i marketing internetowy to świetne kanały dotarcia do klientów. Nie zapominaj jednak o tym, że istnieją również tradycyjne metody nawiązywania kontaktu z klientami. Dlatego wykorzystuj tkwiącą w nich siłę.

Oprócz reklam poprzez strony internetowe możesz zdecydować się na zamieszczenie reklamy w prasie drukowanej. Możesz też skorzystać z dobrodziejstw reklamy outdoorowej i reklamować swoje usługi za pomocą billboardów. Postaw także na stare, dobre ulotki. Pamiętaj o tym, by nie wciskać ich nikomu na siłę ani nie podrzucać w skrzynkach osób, które sobie tego wyraźnie nie życzą.

Chwytliwe hasło i ciekawa grafika to siła każdej kampanii reklamowej. Zadbaj o ciekawą formę.

Udzielaj się w społecznościach przedsiębiorców

Networking, o którym pisaliśmy, także jest bardzo ważny. Nie zapominaj o tym, że znajomość ludzi z branży również może być sposobem na zdobycie nowych zleceń.

Dlatego angażuj się w spotkania organizowane przez innych przedsiębiorców. Sam również możesz być inicjatorem tego typy wydarzeń.

Zobacz także: Kompetencje miękkie – klucz do sukcesu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here