Pandemia koronawirusa zweryfikowała wiele kwestii i pokazała, że obecnie po prostu opłaca się być w online. Poznaj kilka powodów, dla których warto pokazywać swoją firmę w Internecie. Oto korzyści z obecności firmy w sieci. Zapraszamy do lektury.
Nie ma Cię w Internecie? Nie istniejesz!
Każda szanująca się firma ma obecnie przynajmniej stronę internetową, konto na Facebooku oraz na LinkedIn. Jeżeli nie przebywasz w tych miejscach to po prostu nie istniejesz.
Dlatego zadbaj o to, by mieć profesjonalny profil na Facebooku czy LinkedInie. Umieszczaj tam ciekawe informacje związane z Twoją firmą i Twoimi sukcesami zawodowymi, a także przeprowadzać konkursy na Facebooku. Na fanpage’u firmowym nie umieszczaj prywatnych informacji dotyczących swojego życia rodzinnego. Możesz to zrobić na swoim osobistym koncie.
Nie mieszaj jednak tych dwóch porządków ze sobą. W ten sposób możesz wyjść na nieprofesjonalnego. Zachowaj work life balance i postaw kreskę pomiędzy tymi dwoma aspektami życia.
Obecność online – możliwość wystawiania opinii przez klientów
Internet daje również możliwości w obszarze wystawiania opinii przez klientów. Wszystko tam dzieje się w czasie rzeczywistym i klienci tuż po realizacji przez Ciebie zlecenia czy dostarczeniu produktu lub wykonaniu usługi mogą natychmiast wystawić opinię na Twój temat.
Dodatkowym plusem tej sytuacji jest fakt, że mają do niej dostęp także inni internauci, którzy mogą zasugerować się komentarzem innej osoby i w ten sposób skorzystać z naszej oferty.
Internet to szansa na zbudowanie wizerunku eksperta
Nie będziemy tu rzucać hasłami, że dzięki obecności w Internecie budujesz swoją markę osobistą oraz, że dzięki stronie internetowej zdobędziesz całe rzesze klientów, bo tak nie jest. Przynajmniej nie do końca. Strona internetowa to dopiero początek.
Teraz musisz zadbać o jej odpowiedni content marketing, który obecnie opiera się na takich narzędziach marketingowych jak na przykład język korzyści. Pisaliśmy na temat tych zagadnień w naszych innych artykułach, które serdecznie polecamy.
Jeszcze kilka lat temu fakt, iż prawnik pisał blog lub udzielał się medialnie było negatywnie odbierane w branży. Obecnie największe kancelarie prowadzą swoje blogi i jest to wręcz dla nich powód do dumy. Pisanie bloga w sposób merytoryczny przyczynia się do pozytywnego odbioru nas jako ekspertów. To jedno z narzędzi, które można wykorzystać w branżach, gdzie reklamowanie się jest zakazane.
Praca zdalna i ograniczenia związane z pandemią
Kolejnym, ogromnym plusem obecności w sieci, na przykład posiadanie sklepu internetowego, jest fakt iż firmy z branży internetowej i e-commerce nie tylko nie dały się koronawirusowi, ale wręcz ich dochody wzrosły, ponieważ cały biznes przeniósł się do sieci.
Ludzie nie mając możliwości kupowania w sklepach stacjonarnych, coraz chętniej zaczęli nabywać towary i usługi w sieci. „Show must go on!” – można zaśpiewać za jednym z najsłynniejszych piosenkarzy w historii.
Po raz kolejny uświadomiliśmy sobie, że nowe technologie i dalsza cyfryzacja to nasza przyszłość. Skorzystajmy z możliwości jaką daje Internet i rozwijajmy się w tym obszarze.
Polecamy: Minusy nauki zdalnej
Obecność w różnych kanałach, jeszcze większa sława
Chyba każdy ma świadomość, że aby zaistnieć w Internecie, sama strona internetowa i własne media społecznościowe nie wystarczą. Trzeba również pokazywać się w innych miejscach.
Bardzo wartościowym sposobem dotarcia do potencjalnych klientów są od lat praktykowane artykuły sponsorowane. Ty jako autor takiej treści możesz w niej pokazać wartościowy aspekt konkretnego produkty, który – niby przypadkowo – użytkownicy mogą potem kupić w Twoim sklepie.
Nie musisz się tu ograniczać i zamiast suchej formy możesz zdecydować się na artykuł poradnikowy albo na przykład wywiad ekspercki. W tej drugiej formie to Ty lub inni współpracownicy występujecie w rolach ekspertów i opowiadacie na temat konkretnego zagadnienia.
Pamiętaj, że nie musisz ograniczać się tylko do słowa pisanego. Równie dobrze możesz zostać gościem programu na Youtube, gdzie opowiesz o istotnych aspektach swojej codziennej pracy i podzielisz się swoją wiedzą.
Znasz inne korzyści z obecności firmy w sieci? Napisz. Chętnie je poznamy.
Czytaj również: Studia humanistyczne – plusy