język korzyści
fot. pixabay.com

Język korzyści to coraz popularniejsze narzędzie, po które sięgają marketerzy. Zobacz, dlaczego warto z niego korzystać, gdy chcemy sprzedać coś innej osobie lub po prostu przekonać ją do swoich racji. Zapraszamy do lektury naszego kolejnego artykułu z kategorii marketingowej.

Język korzyści – czym właściwie jest?

Językiem korzyści nazywa się taki sposób opowiadania o produkcie czy usłudze, przez który odbiorca może dostrzec realne profity związane z nabyciem danego towaru czy usługi.

Celem języka korzyści jest więc wytworzenie potrzeby u kupującego, aby nabył określony towar i tym samym skorzystał z nadarzającej się mu okazji na zdobycie wspaniałej rzeczy.

W języku korzyści mówi się nie tylko o korzyściach wynikających z konkretnego produktu, ale również zachęca do podejmowania różnorodnych inicjatyw, na przykład do pobrania e-booka. Język korzyści przydaje się w branżach, gdzie reklama jest zakazana.

Czytaj również: Jak odnieść sukces w biznesie?

Zalety języka korzyści – czyli po co jest on potrzebny?

Niewątpliwe plusy wynikające z języka korzyści to między innymi szansa na szybszą sprzedaż naszych produktów i usług. To również podniesienie wskaźnika sprzedażowego. Co więcej, nie ponosząc zbyt wysokich kosztów będziesz mieć możliwość dotarcia do swoich klientów, ponieważ jak powszechnie wiadomo wysokiej jakości, chwytliwe teksty bardzo szybko się rozprzestrzeniają.

Język korzyści to jedno z narzędzi content marketingowych. Przydaje się na przykład, gdy tworzymy treść posta na konkurs w social mediach.

Do czego odwołać się pisząc językiem korzyści?

Zastanawiasz się do jakich elementów powinien odwoływać się język korzyści? Zwróć uwagę, co jest prawdziwą wartością dla odbiorcy. Sam możesz także wcielić się w rolę odbiorcy. Pozwoli Ci to zastanowić się na tym, co może być istotne z punktu widzenia odbiorcy.

język korzyści
fot. pixabay.com

Pozycję drugiej strony możesz przyjąć także wtedy, gdy zależy Ci na tym, by przeprowadzić skuteczne negocjacje. Jak widać, język korzyści jest przydatny w wielu aspektach codzienności.

Warto pamiętać, że język korzyści należy dostosować do miejsca, w którym zostanie treść umieszczona, do grupy docelowej oraz od określonego produktu czy usługi. Opis korzyści w dużym stopniu zależy od cechy konkretnego produktu czy usługi.

Podczas tworzenia tekstu zwróć uwagę na różnice pomiędzy cechami oraz korzyściami. Cecha to przedstawienie produktu, natomiast korzyść ogranicza się do skutków takiej cechy.

Warto przeczytać: Dotacje na rozwój firmy – skąd je wziąć?

Jak pisać językiem korzyści?

Zastanawiasz się, w jaki sposób pisać językiem korzyści? Podpowiadamy. Najpierw wylistujmy wszystkie cechy naszego produktu. W kolejnym kroku do każdej z takich cech dopiszmy korzyści, jakie zyskuje klient poprzez każdą taką cechę.

Następnie należy do tej listy dopisać bardziej szczegółowe przedmioty, które odnosiłyby się do korzyści. W ten sposób uzyskujemy opisy typu cecha – zaleta – korzyść.

Inną ciekawą metodą jest także wykorzystanie modelu AIDA. To popularny wzór stosowany w reklamie, oparty na czterech reakcjach konsumenta. Są to po kolei: attention – uwaga, interest – zainteresowanie, desire – wzbudzenie pożądania, action – wezwanie do akcji. Zgodnie z tym modelem najpierw powinniśmy postarać się zainteresować naszego odbiorcę, następnie sprawić, by został z Tobą jak najdłużej. W kolejnym kroku istotne jest wzbudzenie pożądania i chęci zakupu. Ostatni krok to finał, a więc ostateczna decyzja zakupowa naszego klienta.

Stosuj także listy wypunktowane. W ten sposób będzie łatwiej klientowi przeczytać całą listę korzyści. Odwołuj się również od emocji. Staraj się pisać w krwisty sposób. Pamiętaj, że zanim pojawią się racjonalne myśli, najpierw odczuwamy emocje. Myśl to natomiast takie uzasadnienie dla uczuć, emocji, które odczuwamy.

język korzyści
fot. pixabay.com

Czytaj więcej: Jak zaplanować czas jednocześnie pracując i studiując?

Dodatkowe sposoby na podkreślanie języka korzyści

Pamiętaj, że język korzyści to nie tylko tekst. Dodatkową metodą na wzbogacanie przekazu jest także używanie różnego rodzaju infografiki, zróżnicowanie czcionek, różne kolory, a także krótkie hasła, które umieszczamy na naszej stronie czy w innym miejscu, w którym się reklamujemy.

Język korzyści to sprawdzone narzędzie marketingowe, które można stosować do tego, by zdobywać kolejnych klientów. Zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, by przekonać potencjalnego klienta do akcji? Zapoznaj się z innymi naszymi artykułami z kategorii: marketing.

Polecamy: Coworking, biuro czy dom – gdzie najlepiej pracować?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here