Irytujący zwyczaj fotografowania posiłku może być bardzo korzystny marketingowo

 

Na pewno zdarza Ci się widzieć (pewnie sama nigdy tak nie robisz 😉 ) jak ludzie fotografują talerze w restauracjach. Ostatnio ważniejsze wydaje się, żeby posiłek wylądował na instagramie niż w żołądku.

 

Okazuje się, że ten irytujący dla niektórych zwyczaj może mieć swoje zalety. Zwłaszcza, jeśli to Ty przygotowujesz posiłek.

INSTAGRAM I MAREKTING

Osoba, która fotografuje posiłek przed jego zjedzeniem funduje sobie bowiem dodatkową dawkę zadowolenia.

 

Badania opublikowane w Journal of Consumer Marketing,  potwierdziły, że opóźnienie zjedzenia posiłku (na czas fotografowania go) sprawia, że oceniamy posiłek jako smaczniejszy.

 

Jednak ma to miejsce wyłącznie w stosunku do jedzenia, które i tak ma dostarczać nam bardziej przyjemności niż wartości odżywczych (chyba chodziło głównie o desery).

 

Kiedy z kolei fotografujemy zdrowe posiłki taki efekt może się pojawić pod warunkiem, że poczujemy przynależność do grupy innych zdrowo odżywiających się osób.

 

Jakie z tego wnioski możesz wyciągnąć, jeśli jesteś właścicielką kawiarni lub restauracji?

 

Zachęcaj klientów do fotografowania jedzenia (na przykład zaoferuj zniżkę lub gratisowy deser dla osób, które udostępniają zdjęcia Twoich posiłków w swoich social mediach), a jeśli Twoje jedzenie jest zdrowe – pokazuj, że inni także zdrowo się odżywiają.

 

Zyskujesz w ten sposób nie tylko dodatkową promocję, ale też zwiększasz zadowolenie klientów z posiłku.

BIZNES KOBIECYM OKIEM GRUPA

Dagna Banaś

Jestem chyba jedyną lekarką, która bloguje i nagrywa podcast o biznesie dla kobiet.

Połączenie wiedzy medycznej i zainteresowania marketingiem sprawiło, że wprowadzam do świata kobiecych biznesów temat neuromarketingu i uczę jak docierać bezpośrednio do mózgu (i serca) Twojego klienta.

View all posts

Add comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

kurs marketing

sklep na etsy

finansowy ninja

zBLOGowani.pl

content marketing dla firmy