content marketing
fot. pixabay.com

Zastanawiasz się, co zrobić, by nie ponosząc zbędnych kosztów, zbudować sobie markę w Internecie? Zainwestuj w content marketing. Poznaj powody, dla których warto korzystać z tego narzędzia.

Content marketing pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony

Regularnie dodawany na Twoją stronę internetową content ma ogromne znaczenie w procesie jej pozycjonowania. Dlatego jeżeli zależy Ci na tym, by być wyżej w wyszukiwarkach niż Twoja konkurencja, koniecznie prowadź własnego bloga lub powierz to pracownikowi. Dbaj o język korzyści.

Polecamy: Jak zaplanować czas jednocześnie pracując i studiując?

Efekty nie pojawią się natychmiast, ale cierpliwości. Systematyczna praca sprawi, że w końcu uda Ci się zdobyć miejsce w upragnionych TOP50, TOP10, a nawet TOP3. Pamiętaj jednak, że w procesie pozycjonowania w kwestii contentu, bardzo ważne jest używanie odpowiednich słów kluczowych, czyli takich fraz czy haseł, które są najchętniej wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarki Google’a.

content marketing
fot. pixabay.com

Jak znaleźć takie słowa kluczowe i jak wobec tego dobierać tematy Twoich wpisów? Z pomocą przyjdzie Ci sam Google. Możesz korzystać z takiego narzędzia jak Google Trend, a także Google Planner. Jedno i drugie narzędzie podpowie Ci jakie tematy są na czasie i co najchętniej wyszukują użytkownicy. Będzie to dla Ciebie wskazówka do tego jakie treści tworzyć i publikować.

Polecamy: Czas pracy a koronawirus

Content marketing buduje zaangażowanie odbiorców

Szukasz lojalnych klientów, którzy będą wracać na Twoją stronę internetową? Skorzystaj z korzyści, jakie niesie content marketing. To dzięki dobrze napisanej ofercie czy opisowi produktu, klient chętnie wróci do Twojego sklepu czy po prostu na Twoją witrynę, ponieważ będzie miał świadomość, że to, co znajdzie w Twoich opisach jest wartościowe.

Co więcej, fajnie napisana historia – oparta na storytellingu – potrafi wciągnąć niejednego odbiorcę. Dlatego, gdy na przykład planujesz sprzedać antyki i nie wiesz, jak to zrobić, warto sięgnąć do historii mebla i opowiedzieć ją w interesujący sposób.

Co robić, by klienci czytali Twoje teksty z wypiekami na twarzy? Rozwijać się w obszarze redakcji tekstów albo powierzyć to zadanie copywriterowi, z którym możesz rozliczać się na fakturę lub po prostu go zatrudnić. Wybór należy do Ciebie.

Dowiedz się także: RODO w marketingu – o czym należy pamiętać?

Content marketing to sposób na zaistnienie na lata

„Stawiłem sobie pomnik trwalszy niż ze spiżu” – pisze Horacy. Wiele prawdy jest w tej wypowiedzi, ponieważ dobre teksty, zwłaszcza hasła reklamowe, są powtarzane przez lata. Z pewnością kojarzysz takie hasła jak: „Pij mleko, będziesz wielki” czy „Wszyscy mają mambę. Mam i ja” – te produkty mają już wiele lat, a jednak są chętnie kupowane i wszyscy pamiętają te hasła. Spróbuj zadziałać podobnie.

content marketing
fot. pixabay.com

Chcesz być kojarzony z czymś przyjemnym? Wymyśl ciekawe hasło, które przyciągnie Twoich odbiorców. To właśnie hasło reklamowe jest siłą Twojej marki. Content marketing związany z kreatywnym tworzeniem wesprze Cię w tym obszarze.

Polecamy również: Proekologiczny wizerunek firmy w kontekście logistyki

Content marketing to sposób na poszerzenie zasięgów i budowanie wizerunku eksperta

Z technicznego punktu widzenia dobry content marketing, który przecież możesz zamieszczać nie tylko na swojej stronie internetowej, ale także umieszczać w prasie branżowej, ma znaczenie dla poszerzania zasięgu w Internecie.

To z kolei przekłada się na wyższą pozycję w wyszukiwarce Google’a. Dlatego jeżeli chcesz wesprzeć pozycjonowanie, a dodatkowo dotrzeć do szerszej grupy odbiorców – na przykład czytelników określonego portalu internetowego – nie wahaj się publikować w innych miejscach.

Czytaj także: Jakie są minusy bycia swoim szefem?

Pamiętaj, że zdobycie możliwości publikacji nie jest łatwym zadaniem. Czasem trzeba będzie zapłacić za umieszczenie Twojego tekstu na określonej stronie internetowej, ale z pewnością przyniesie Ci to wiele korzyści. W materiale promocyjnym nie pisz wprost, że Twoja usługa czy produkt jest najlepszy, ale postaraj się zadziałać bardziej kreatywnie.

Polecamy: Marketing nowego biznesu – kilka porad dla start-upów

Mianowicie, możesz zdecydować się na przykład na publikację Twojego wywiadu, w którym omawiacie ważne kwestie z punktu widzenia dobra ogółu i tu przy okazji wpleść informację o tym, że Twoja firma świadczy tego typu usługi.

Wykorzystuj content marketing do budowania wizerunku eksperta, a nie tylko do opisywania produktu czy usługi. Sprzedaż sama przyjdzie.

Przeczytaj także: Work life balance – jak łączyć życie prywatne z pracą?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here