Pomysł rozmawiania o biznesie ze wspaniałymi kobietami powstał spontanicznie, ale spotkał się z ogromnym odzewem równie szybko, jak wykiełkował. Bo uczenie się i czerpanie inspiracji od tych, które z powodzeniem prowadzą swoje biznesy to świetny sposób na rozwijanie się i poszerzanie swoich biznesowych horyzontów.

Pozwala nie tylko spojrzeć na prowadzenie firmy jako na coś, co jest możliwe i osiągalne dla wielu kobiet, ale także daje szanse poznania ciekawych sposobów, które te kobiety wykorzystują na codzień, żeby rozwijać swoje firmy.

Zapraszam na pierwszy wywiad z serii „szczęśliwe rozmowy o biznesie” z dr Anną Kowalską-Baron stomatologiem, która naprawdę kocha to co robi.

wywiad kobieta w biznesie

 

Jak długo prowadzisz firmę i jak się zaczęła Twoja przygoda z biznesem?

 

Działalność rozpoczęłam w 2000 roku. moim marzeniem było, by leczyć Pacjentów ” inaczej”. Inaczej, mam na myśli kompleksowo, holistycznie. Jestem stomatologiem. Moją misją jest leczenie nie tylko zębów. marzeniem jest, by Pacjenci czuli potrzebę zgłaszania się do gabinetu systematycznie, na przeglądy profilaktyczne, a nie tylko, gdy coś się wydarzy. Nie zgadzałam się z leczeniem państwowej służby zdrowia, ponieważ nie było to leczenie, tylko zaleczanie, nie było i nie jest do dnia dzisiejszego poszukiwań pierwotnej przyczyny schorzenia. Nadal leczy się objaw, nie przyczynę.

 

Czym się zajmuje Twoja firma?

 

Stomatologia estetyczna, odtwórcza, protetyka, chirurgia, implanty, ortodoncja, stomatologia dziecięca.

 

Opowiedz nam trochę o…

 

Jestem stomatologiem. Interesuje mnie całościowe, kompleksowe leczenie. Jestem ekspertem w dziedzinie stomatologii estetycznej odtwórczej oraz w leczeniu i rehabilitacji stawu skroniowo- żuchwowego.

Zęby nie są samodzielnym tworem w jamie ustnej. Funkcjonowanie zębów jest nieodłącznie związane z funkcjonowaniem układu mięśniowego twarzy, z funkcjonowaniem stawu skroniowego.

Bardzo dużą wagę przykładam do odbudowy zęba. Po to zęby zostały stworzone z całą swoją makro- i mikrostrukturą, by to szanować i w ten sam sposób odbudowywać zęby. Już pierwszy nieprawidłowo odbudowany ząb powoduje zaburzenia w układzie mięśniowym i stawowym twarzy. Początkowo zaburzenia nie są odczuwalne przez Pacjenta, gdyż nasz organizm potrafi wiele wybaczyć, ale po jakimś czasie zaczyna boleć głowa, szyja, kark, barki, ucho. Pacjent zaczyna szukać pomocy u laryngologa, neurologa bądź ortopedy. Specjaliści mówią, że wszystko jest ok, a dolegliwości nie ustępują. A przyczyna jest błaha- źle odbudowany ząb. Zwracam Pacjentom na to uwagę.

Także edukuję Pacjentów, uczę wraz z zespołem prawidłowej higieny jamy ustnej. Proszę sobie wyobrazić, że 17% naszego społeczeństwa nie posiada szczoteczki do zębów! A ponad 90 % ma próchnicę !

Zwracam uwagę, że zęby połączone są z organizmem siecią drobnych naczyń krwionośnych. Jeśli ząb zaatakowany jest próchnicą, która jest chorobą bakteryjną, to te same bakterie krążą po całym organizmie.

Zwracam uwagę, że nieleczone zęby są powodem wielu chorób, nawracających infekcji gardła, zatok, zapalenia wsierdzia, nerek, problemy żołądkowe, itd. Zwracam uwagę na to, że każdy brakujący ząb należy uzupełnić, gdyż braki zębowe sieją spustoszenie w organizmie.

Drugim kierunkiem naszej pracy jest stomatologia dziecięca. Czym skorupka za młodu nasiąknie… Stworzyłam autorski program profilaktyczny ” Od pierwszego ząbka do matury”. Edukujemy rodziców w zakresie higieny jamy ustej, przypominamy o wizytach  kontrolnych dzieci, prowadzimy stomatologicznie dzieci od pierwszego ząbka.

 

Jak zdobywasz klientów/pacjentów? Co najlepiej działa w przypadku Twojego biznesu?

 

najlepszą reklamą jest polecenie mojej kliniki przez innego Pacjenta, przez Pacjenta, który był leczony w naszej klinice. Jego zadowolenie z usług jest najlepszą reklamą.Jest to tzw. reklama szeptana…

 

Jakie sposoby promocji kompletnie się w Twojej firmie nie sprawdzają?

 

Nie stosuję promocji z podtekstem rabatu. U mnie to nie działa. Nie chcę także, by rabaty były czynnikiem pozyskującym nowych Pacjentów. Stosujemy materiały i sprzęt najwyższej jakości, przykładamy olbrzymią wagę do wszystkich procedur, nieustannie się szkolimy. Dbamy o wysokie standardy przyjmowania Pacjenta. To wszystko wpływa na cenę usługi. Stosując rabat, na czymś musimy zaoszczędzić- nie tędy droga.

 

Co było dla Ciebie dotąd największym biznesowym wyzwaniem i jak sobie z nim poradziłaś?

 

Na studiach medycznych nie jesteśmy uczenia komunikacji, nie jesteśmy uczeni wystąpień publicznych.

Uwielbiałam pracę w gabinecie, ale miałam problem z wystąpieniami, opowiadaniem o mojej pracy publicznie. Któregoś dnia zaproponowano bym poopowiadała, o mojej pracy, zareklamowała moją klinikę, „zareklamowała” moje usługi, poopowiadała, dlaczego należy się u mnie leczyć.

Nie wiedziałam jak podejść do tematu, co mam powiedzieć. Potrzebowałam sporo czasu, by przygotować krótką prezentację, by siebie sprzedać, by poopowiadać o swoich umiejętnościach.

Krepowałam się opowiadać, że nieustannie się szkolę, że na szkolenia wydałam już ponad milion złotych, że nieustannie doposażam swoją klinikę. Dla mnie to było przecież oczywiste, że nieustanne podnoszenie kwalifikacji swoich i mojego personelu, leży w moich obowiązkach, by Pacjent otrzymał w mojej klinice wszystko co najlepsze. Nie odczuwałam potrzeby, by o tym mówić, by to komunikować.

Dopiero spotkania z innymi specjalistami uświadomiły mi, że tak należy. Musiałam się tego nauczyć, musiałam nauczyć się mówić bez skrępowania o swoich umiejętnościach. Musiałam zmienić postrzeganie, że to nie jest przechwalanie.

 

Jakie jest Twoje ulubione narzędzie/ książka/podcast, który pomaga Ci w pracy/biznesie?

 

Pochłaniam książki psychologiczne, o komunikacji, relacjach.

 

Co sprawia Ci największą radość w biznesie?

 

To, że kocham moją pracę, że czerpię z niej przez 20 lat radość, inspirację.

To, że jestem pasjonatem swojej pracy.

To, że kreuję uśmiechy moich Pacjentów- mogę tworzyć, w zasadzie jestem artystą w swoim fachu.

To, że moja praca przywraca uśmiech na twarzy.

To, że pomagam ludziom.

To, że zmieniam postrzeganie przez Pacjentów mojej pracy.

To, że pacjenci zaczynają pod moim wpływem dbać o swoje zęby, a poprzez to, o swoje zdrowie, zaczynają uświadamiać sobie, że zdrowe zęby, to zdrowy organizm.

To, że mam rewelacyjny zespół w mojej klinice- ludzi w pełni zaangażowanych, kochających swoją pracę, to, że lubimy spędzać ze sobą czas.

To, że ludzie lubią uśmiechać się w mojej obecności.

Moja uczciwość, uczciwość moich współpracowników.

 

Jaką cechę najbardziej cenisz/podziwiasz u innych?

 

Uczciwość, lojalność, szczerość, prawdomówność, konsekwencja.

 

Co Cię motywuje do działania, kiedy naprawdę Ci się nie chce?

 

Zdarza się to niezwykle rzadko. Uśmiecham się do siebie i mówię- dziś będzie piękny dzień, obudziłam się, jestem zdrowa, obok mam kochającego męża i mogę komuś pomóc. Więc nie mam mowy, że mi się nie chce 🙂

 

Co uważasz za swoje największe osiągnięcie?

 

skończone studia stomatologiczne, własna klinika, szczęśliwa rodzina.

 

Czy prowadzenie biznesu coś w Tobie zmieniło? Jeśli tak, to co?

 

Zwiększyła się odporność na stres, potrafię poradzić sobie w trudnych sytuacjach, ze względu, na przeżyte trudne sytuacje w biznesie.

 

Jaką jedną najważniejszą radę dałabyś innym kobietom, które prowadzą swoje firmy?

 

Cieszcie się z tego, że jesteście kobietami, bądźcie z tego dumne, ponieważ prowadzicie biznesy, dom, dbacie o rodzinę i dajecie radę.

 

Masz jakiś swój ulubiony cytat/motto?

 

„Praca uszlachetnia”

„Bądź dobra, a dobro powróci”

„Jesteś na ziemi by być szczęśliwym”

 

A Twoje życie poza biznesem?

 

Biznes to moja pasja, wiec nie czuję że pracuję. Poza pracą interesuję się modą, fotografią, kocham podróże te bliskie i te dalekie, książka, dobre czerwone wino, malarstwo, muzyka, wszystko, co związane ze sztuką, pomagam ludziom.

 

Gdzie można Cię znaleźć? Masz swoje miejsce w sieci?

 

http://www.drbaron.pl,

FB Dr Baron Centrum Stomatologii Estetycznej

FB Anna Maria Kowalska- Baron

rozmowy-o-biznesie-wywaid 1

 

 

Dziękuję  za podzielenie się swoją biznesową historią!

Życzę mnóstwo szczęścia w życiu i biznesie!

 


Dziękuję, że znalazłaś czas na przeczytanie tego wywiadu. .

Jeśli zechcesz podzielić się swoimi wnioskami w komentarzu, będzie mi bardzo miło.

Nie zapominaj, że dużo ciekawych informacji znajdziesz w grupie na Facebooku, do której Cię serdecznie zapraszam.

Lubisz prezenty?

Kliknij TUTAJ i korzystaj do woli!

Wszystkiego szczęśliwego!


ZAPISZ SIĘ DO SZCZĘŚLIWEGO NEWSLETTERA
WYŚLĘ CI W PREZENCIE PORADNIK
„JAK SZYBKO I TANIO ZDOBYWAĆ KLIENTÓW”
ORAZ „HARMONOGRAM AKTYWNOŚCI W GRUPACH NA FACEBOOKU”