Pomysł rozmawiania o biznesie ze wspaniałymi kobietami powstał spontanicznie, ale spotkał się z ogromnym odzewem równie szybko, jak wykiełkował. Bo uczenie się i czerpanie inspiracji od tych, które z powodzeniem prowadzą swoje biznesy to świetny sposób na rozwijanie się i poszerzanie swoich biznesowych horyzontów.

Pozwala nie tylko spojrzeć na prowadzenie firmy jako na coś, co jest możliwe i osiągalne dla wielu kobiet, ale także daje szanse poznania ciekawych sposobów, które te kobiety wykorzystują na codzień, żeby rozwijać swoje firmy.

Zapraszam na kolejny wywiad z serii „szczęśliwe rozmowy o biznesie” z Ewą Pawlikowskąktóra pomaga nam, kiedy zwierzaki nie chcą być grzeczne.

wywiad kobieta w biznesie

 

Jak długo prowadzisz firmę i jak się zaczęła Twoja przygoda z biznesem?

 

Od 2013 roku. Zaczęło się od pasji, którą miałam w sobie od zawsze, ale dopiero na studiach miałam okazję wdrożyć ją w życie.

Dzięki temu odkryłam kierunek, w którym chcę podążać, dorabiając tym samym sobie do studenckiej pensji.

 

Czym się zajmuje Twoja firma?

 

Opieką nad zwierzętami u mnie w domu podczas nieobecności właścicieli, szkoleniem psów i pracą nad zachowaniami niepożądanymi.

 

Opowiedz nam trochę o…

 

Jeśli posiadasz w domu jakieś zwierzę, z pewnością zastanawiasz się czasem, czy niektóre z jego zachowań nie są wynikiem złośliwości bądź głupoty.

Pamiętaj jednak, że każde zachowanie jest powtarzane, jeśli przynosi korzyść.

Jeśli twój pies żebrze przy stole to dlatego ,że musiał dostać kiedyś jakieś resztki, lub od czasu do czasu sam zrzucisz mu coś z talerza.

Jeśli twój kot nie reaguje na okrzyk „zejdź stamtąd” to znaczy, że nie jesteś konsekwentny.

Lub dopiero po twoim podejściu do niego następuje efekt czyli zgonienie kota z blatu stołu.

Sam okrzyk nie niesie ze sobą żadnych konsekwencji. I tak dalej, i tak dalej.

I choć niektóre z zachowań naszych zwierzaków według nas, świadczą o ich głupocie, to zupłnie nie tak.

One tylko nauczyły się, jak najmniejszym kosztem można osiągnąć najwięcej.

A jak wiadomo, od głupiego wymaga się przecież mnie, machając na niego ręką 😉

 

Jak zdobywasz klientów? Co najlepiej działa w przypadku Twojego biznesu?

 

Najczęściej poprzez polecenie mnie znajomym przez te osoby, które korzystały z moich usług i były z nich zadowolone.

Często klienci, których to pupilami się opiekowałam, potrzebują pomocy w rozwiązaniu problemu z danym zachowaniem i odwrotnie.

Dzięki temu moje usługi uzupełniają się, a klienci mają stałe wsparcie w postaci mojej osoby.

Zarówno zwierzę, prawowity opiekun, jak i ja przywiązujemy się do siebie, gdyż cała praca opiera się na zaufaniu.

 

Jakie sposoby promocji kompletnie się w Twojej firmie nie sprawdzają?

 

Reklamy na portalach społecznościowych.

Odbiorcami moich usług są mieszkańcy niezbyt wielkiego miasta.

Tutaj najlepiej działa poczta pantoflowa oraz ulotki w miejscach, do których takie osoby uczęszczają (salony groomerskie, lecznice weterynaryjne oraz sklepy zoologiczne).

 

Co było dla Ciebie dotąd największym biznesowym wyzwaniem i jak sobie z nim poradziłaś?

 

Od niedawna zostałam ekspertem portalu PSY.PL.

Choć prowadzę bloga już od jakiegoś czasu i pisanie postów nie jest dla mnie trudne, to jednak systematyczne pojawianie się artykułów o możliwie najwyższym poziomie a zarazem na temat, który aktualnie nurtuje czytelników, jest sporym wyzwaniem.

Na razie sobie radzę i mam nadzieję, że już tak pozostanie.

 

Jakie jest Twoje ulubione narzędzie/ książka/podcast, który pomaga Ci w pracy/biznesie?

 

Aparat fotograficzny i program graficzny.

Za pomocą obrazu można wyrazić o wiele więcej niż za pomocą słowa.

W niedalekiej przyszłości chciałabym popracować również z kamerą, ale na razie poznaję ją od strony teoretycznej.

 

Co sprawia Ci największą radość w biznesie?

 

Sam fakt robienia tego, co kocham.

 

Jaką cechę najbardziej cenisz/podziwiasz u innych?

 

Gdy po osiągnięciu sukcesu, nie osiadają na laurach, tylko zmotywowani do działania, sięgają po więcej.

Pomysłowość, która zawsze podsunie im nowy ruch i nowe pole do działania.

 

Co Cię motywuje do działania, kiedy naprawdę Ci się nie chce?

 

Mam zeszyt, w którym zapisuję bądź wklejam dobre słowa od swoich klientów.

Gdy mam dzień lenia, bądź zwątpienia, wystarczy, że samo wzięcie go do ręki wywołuje uśmiech na mojej twarzy.

A ja zabieram się do działania.

Wsparcie bliskich, również daje pozytywnego kopniaka.

 

Co uważasz za swoje największe osiągnięcie?

 

Możliwość bycia trenerem żyrafy, podczas kręcenia reklamy.

Praca z ekipą filmową a jednocześnie praca z dzikim zwierzęciem, to coś czego nie da się opisać.

 

Czy prowadzenie biznesu coś w Tobie zmieniło? Jeśli tak, to co?

 

Lepiej organizuję czas, jestem pogodniejsza, bardziej kreatywna i otwarta.

To, co kiedyś wydawało się poza zasięgiem moich możliwości, dziś jest w zasięgu ręki.

 

Jaką jedną najważniejszą radę dałabyś innym kobietom, które prowadzą swoje firmy?

 

Bądź najlepszą w tym, co robisz!

 

Masz jakiś swój ulubiony cytat/motto?

 

„Sukces to suma niewielkiego wysiłku powtarzanego z dnia na dzień”.

Uważam, że trafia w punkt!

 

A Twoje życie poza biznesem?

 

Istnieje.

Potrafię odłożyć telefon, zamknąć komputer i pójść na długi spacer.

Z psem oczywiście.

Lub wraz z kotem na kolanach oddać się lekturze książki przy kubku dobrej herbaty.

 

Gdzie można Cię znaleźć? Masz swoje miejsce w sieci?

 

http://facebook.pl/podopieczni

 

 

 

kobiece biznesy rozmowa 7 kobiece biznesy rozmowa 7 kobiece biznesy rozmowa 7 kobiece biznesy rozmowa 7

 

Dziękuję  za podzielenie się swoją biznesową historią!

Życzę mnóstwo szczęścia w życiu i biznesie!

 


Dziękuję, że znalazłaś czas na przeczytanie tego wywiadu. .

Jeśli zechcesz podzielić się swoimi wnioskami w komentarzu, będzie mi bardzo miło.

Nie zapominaj, że dużo ciekawych informacji znajdziesz w grupie na Facebooku, do której Cię serdecznie zapraszam.

Lubisz prezenty?

Kliknij TUTAJ i korzystaj do woli!

Wszystkiego szczęśliwego!


ZAPISZ SIĘ DO SZCZĘŚLIWEGO NEWSLETTERA
WYŚLĘ CI W PREZENCIE PORADNIK
„JAK SZYBKO I TANIO ZDOBYWAĆ KLIENTÓW”
ORAZ „HARMONOGRAM AKTYWNOŚCI W GRUPACH NA FACEBOOKU”