Jak oszczędzić czas w biznesie? 

Ciągle szukasz magicznego sposobu na to, by oszczędzić trochę czasu? Pakujesz kalendarz po brzegi próbując wcisnąć wszystko i jeszcze trochę? Liczysz na to, że jeśli uporasz się z tym 2 razy szybciej to będziesz miała trochę wolnego? A może wydaje Ci się, że robiąc 4 rzeczy jednocześnie oszczędzisz trochę czasu?

Poznaj 4 zaskakujące sposoby na to, żeby oszczędzić czas, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się nielogiczne.

jak oszczędzić czas w biznesie

 

1. PLANUJ MNIEJ

 

Jeśli zapakujesz swój kalendarz po brzegi, nie znajdzie się w nim miejsce na ”niespodziewanki”. A one się zdarzają i zdarzać się będą, choćbyś na uszach stawała. Zwłaszcza my kobiety będziemy ich doświadczać, bo zwykle mamy na głowie oprócz biznesów całe rodziny.

Zapełniaj więc kalendarz maksymalnie w 60%. I mam na myśli tą część, którą przeznaczasz na pracę. Nie da się pracować wydajnie przez cały przewidziany na to czas. Kiedy upchniesz więcej, a pojawią się rozpraszacze, ciągle będziesz do tyłu w stosunku do tego, co sobie zaplanowałaś.

Kiedy chcesz oszczędzić czas w biznesie, musisz nauczyć się rozsądnego planowania. Pozbądź się myślenia “muszę zrobić wszystko”. Planuj to, co najważniejsze. Resztę zrobisz przy okazji…albo i nie. Jeśli zrobisz to, co najważniejsze, już zapobiegasz zawaleniu się świata.

 

2. ODKŁADAJ NA POTEM

 

Mam tu na myśli wrzucanie swoich projektów w kalendarz trochę bardziej do przodu. Taka zaplanowana prokrastynacja. Odpuść trochę. Nie zakładaj, że skończysz w dwa tygodnie coś, co powinno zająć Ci dwa miesiące.

Jeśli Ci się nie uda tego osiągnąć, skończy się to przygnębieniem, poczuciem winy, uznasz, że jesteś beznadziejna i będziesz chciała tym rzucić w kąt. Kiedy zaplanujesz wszystko trochę bardziej odlegle – może się okazać, że skończysz wcześniej, zyskując trochę wolnego czasu.

 

3. POZWÓL SOBIE NA MARNOWANIE CZASU

 

Kiedy zaplanujesz takie grzechy, jak choćby czas spędzony na Facebooku, Youtubie czy Instagramie, może się okazać, że oszczędzisz sporo czasu. Kiedy ich nie planujesz, ukradkiem starasz się przemycić je do swojego harmonogramu. Kończy się tak, że często nie zdajesz sobie nawet sprawy z tego, ile czasu marnujesz wchodząc tylko na chwilę na którąś z tych platform.

Potraktuj ten czas (i tak będziesz to robić – przestań się oszukiwać!) jak zaplanowany, zgodny z harmonogramem, niech to będzie zasłużona nagroda, odpoczynek mentalny, ale jeśli wyznaczysz sobie na to pół godziny to się tego trzymaj. W ten sposób unikniesz poczucia winy i wyrzutów sumienia, a przy tym całkiem możliwe, że oszczędzisz trochę czasu, bo zamiast godziny (“przecież nikt nie zauważy…”) spędzisz tam dokładnie tyle, ile zaplanowałaś.

 

4. JEDNA RZECZ NA RAZ

 

Pewnie słyszysz o tym zewsząd. Ale czy stosujesz? Wiedziałaś, że przełączanie między zadaniami (bo tym właśnie jest multitasking) obniża Twoje IQ aż o 15 punktów i trwale uszkadza mózg? Na dodatek spowalnia Cię, zamiast przyspieszać, w efekcie jesteś bardziej zmęczona a zrobisz mniej w tym samym czasie. Najzwyczajniej w świecie – nie opłaca się!

Rób jedną rzecz na raz, a oszczędzisz czas…i swój mózg!

 


 Znasz jakieś inne sposoby na to, żeby oszczędzić czas w biznesie? Najlepiej oczywiście takie, które wydają się nielogiczne – jestem bardzo ciekawa! Podziel się nimi w komentarzach!

 

Jeśli potrzebujesz popracować kompleksowo nad swoim biznesem, podnieść ceny, znaleźć odpowiednich klientów, dopracować wszelkie aspekty działania Twojej firmy, zapisz się na SZCZĘŚLIWY NEWSLETTER  i dołącz do grupy “Szczęśliwe w biznesie” na Facebooku.

Lubisz prezenty?

Kliknij TUTAJ i korzystaj do woli!

Wszystkiego szczęśliwego!


ZAPISZ SIĘ DO SZCZĘŚLIWEGO NEWSLETTERA
WYŚLĘ CI W PREZENCIE PORADNIK
„JAK SZYBKO I TANIO ZDOBYWAĆ KLIENTÓW”
ORAZ „HARMONOGRAM AKTYWNOŚCI W GRUPACH NA FACEBOOKU”